PHONE REPAIR ROTEM - ALLE SMARTPHONE, TABLET EN PC HERSTELLINGEN - GARANTIE - SERVICE - KWALITEIT

Review Samsung S9 en S9+

  • door Wesley Hayen - Phone repair shop
  • 14 mrt, 2018

Is de S8 al aan een update toe zie ik u denken... Wij zeggen: JA!

Eerst wat informatie over de S9:

  • 5.8-inch OLED quad HD+ Infinity Display
  • Snapdragon 845/Exynos 9810
  • 4GB RAM & 64GB/256GB opslag + microSD tot 400GB
  • 12 megapixel enkelvoudige camera
  • 8MP voor camera
  • Super slow-motion 960fps video in HD
  • Prijs: € 842,- (www.amazon.com
Samsung weet hoe ze moeten verbazen. De S9 is weeral een prachtig design met de beste specificaties op de markt. De camera heeft een serieuze update gekregen en op papier kan het de telefoon van 2018 worden!

Om het zo kort en bondig mogelijk te maken hebben we een top 3 van meest voorkomende voor - en nadelen op het net samen gezet. Hier trekken wij dan onze persoonlijke conclusie over. 

Voordelen   
  • Camera
  • Display
  • Speakers
Nadelen
  • Prijs
  • Batterij
  • Animojis afkooksel (Apple)
Om kort samen te vatten, Samsung is altijd vér voor geweest op het vlak van beeldkwaliteit en camera's. Ook nu weer slaan ze niet mis. De enkelvoudige camera is in staat om te switchen tussen  f/1.7 en f/2.4 foto's. Zo zijn ze veel duidelijker en belicht. Dit samen met de Dolby Atmos speakers... 
Dit brengt natuurlijk ook de typische nadelen met zich mee, door de hoge beeldkwaliteit, camera en speakers heeft de batterij ook weer niet het nodige uithoudingsvermogen... Nu biedt "fast charging"en draadloos opladen dan weer een makkelijke oplossing voor dit probleem.

Over de AR Emoji app gaan we niet verder uitweiden, het is niets vergeleken met Apple's Animojis. Op dat vlak is er dus nog werk aan de winkel Samsung!  


door Wesley@phonerepairshop.be 19 december 2024
Zoals vele al gehoord en gezien hebben, staat ons winkelpand sinds een maandje te koop. Dit door meerdere omstandigheden, waar ik niet veel verder over ga uitwijken. Dit was deel van het 'mobiele reparaties' plan wat ik wou opzetten om van uit een HUURBUS camionette die ik gehouden heb na de verkoop (ja, Huurbus is ook verkocht!) reparaties te gaan doen, aan huis. 

Maar, momenteel hebben we (nog) geen potentiële koper. En we dragen evenzeer wel de lasten van het pand en dergelijke. Van daar zal ons plan om over te schakelen naar een bijberoep vanaf 2025 niet mogelijk zijn. 

Maar, we gaan ook niet verder met het winkel principe. We schakelen meer over naar een werkplaats/kantoor principe zodat we de winkelruimte anders kunnen benutten.  Dit is een voorlopige oplossing, zolang het pand niet verkocht is.

Helaas merk ik dat door de jaren heen, mijn goedheid tegen me keert. Doordat ik altijd iedereen met alles wil helpen, verlies ik ontzettend veel tijd met banale dingen (zoals wachtwoorden ingeven, accounts aanmaken, even snel dit, even snel dat...). En dit zorgt er voor dat ik vaak op het einde van de dag nog werk heb liggen en veel zaken die ik niet in één keer kan afwerken ... 

Dit in combinatie met het runnen van een winkel, is helaas niet meer vol te houden. Ik heb alle opties bekeken, ook voor personeel aan te werven of andere hulplijnen, maar dit is gewoon niet rendabel en zorgt alleen voor meer kopzorgen.

Dus schakelen we vanaf 2025 over naar het  'op afspraak' principe. U kan online een aanvraag tot afspraak inboeken voor een reparatie, uitkiezen van een nieuw toestel of gewoon voor extra uitleg of vragen.. deze wordt dan via Whatsapp of email bevestigd nadat er akkoord gegeven is over de prijs. 

We behouden 2 'vrije inloop' dagen zolang we het pand ter beschikking hebben. Op deze momenten worden GEEN reparaties uitgevoerd hetzij als ik er nog liggen heb van andere dagen. U kan natuurlijk wel een afspraak inplannen voor een ander moment. 

Voor de afspraak vast te leggen betaalt u 25% van het totale bedrag op voorhand (50% indien er speciale stukken besteld dienen te worden) via een betaallink gekoppeld aan onze webshop. Bij het uiteindelijke afrekenen na herstel zal dit dan uiteraard in mindering worden gebracht. Komt u echter niet opdagen, verliest u het voorschot van 25%.

Alle reparaties zijn en blijven mogelijk, maar sommige reparaties nemen nu eenmaal tijd in beslag. Hierdoor gaan we werken met vaste tijden voor bepaalde diensten: 

  1. Voor tablet reparaties moet u rekenen op minstens 24u wachttijd voor herstel. 
  2. Voor waterschade reparaties moet u rekenen op minstens 48u wachttijd voor we iets concreet weten. 
  3. Voor moederbord reparaties moet u rekenen op minstens 10 werkdagen wachttijd (inclusief herstellen).
  4. Voor specifieke laptop onderdelen moet u meestal rekenen op 10 werkdagen wachttijd voor levering. 
  5. Voor specifieke modellen smartphone, tablet of laptop moet u rekenen op een levertermijn van 5-8 werkdagen
  6. Voor bepaalde accessoires moet u rekenen op een levertermijn van 5-10 werkdagen. 

Natuurlijk kan u nog altijd bij ons terecht voor alles en nog wat, onze hele stock staat momenteel al op onze webshop en zal naargelang we meer tijd hebben ook vaker uitgebreid en geüpdatet worden. 

Toestellen kunnen altijd buiten de uren in onze beveiligde brievenbus gelegd worden. En dan opgehaald worden op een afgesproken tijdstip. 

Alle bestellingen die gemaakt worden via de webshop zullen voor alle lokale klanten
  (BREE - MAASEIK - DILSEN-STOKKEM - MAASMECHELEN) , gratis aan huis geleverd worden.
Of u kan u ze ophalen en laten installeren (op een afgesproken tijdstip) bij ons op de werkplaats:

 Voorlopig nog op dit adres: Kempenstraat 9, 3650 Dilsen-Stokkem. 

De beschikbare uren voor beroep te doen op onze diensten ( Nogmaals, dit enkel zolang het pand niet verkocht is) :

MA: Gesloten
DI: Op Afspraak
WOE: 14u - 19u
DO: Op Afspraak
VR: Op Afspraak
ZA: 10u - 16u
ZO: Gesloten

Tussen kerst en nieuw zullen we de huidige 'winkel' dan ook omtoveren naar een andere setting. 

Hierdoor zijn er aanpassingen in de huidige uren:

MA 23/12 GESLOTEN
DI 24/12 VM gesloten - NM 14u-18u
WOE 25/12 GESLOTEN
DO 26/12 VM gesloten - NM 14u-18u
VR 27/12 VM gesloten - NM 14u-18u
ZA 28/12 9u - 16u

DI 31/12 VM gesloten - NM 14u-18u
WOE 01/01 GESLOTEN

Vanaf donderdag 02/01/2025 zullen wij enkele dagen alleen geopend zijn op afspraak. Woensdag en zaterdag blijven 'vrije inloop dagen' zolang we het pand ter beschikking hebben. 

Fijne feestdagen! 

door Wesley Hayen - Phone repair shop 14 maart 2018
Apple repair shop begon allemaal te Bree. In de kelder bij mijn ouders, waar iedere 17 jarige op dat moment leeft. Met het idee eigen telefoons te willen repareren, begon de zoektocht naar leveranciers voor onderdelen, accessoires, een naam ... En al snel  draaide een hobby uit tot een bijberoep. Phone repair shop wordt geboren op September 2014.
door Wesley Hayen - Phone repair shop 14 maart 2018
Onze review over de nieuwe iPhone X.
Share by: